מצנחי רחיפה – חוויה מטריפה

מצנחי רחיפה

רחיפה דומה למצנח, אבל יש לו כנף שעולה למעלה באמצעות למעלה באמצעות אוויר חם ומתנהגת כמו מטוס. רחיפה היא בעצם דאייה והאדם המרחף, דואה כאשר הוא קופץ מעל צוק בעודו רתום למצנח. הכנף עשויה מבד סינטטי אטום לאוויר, והיא שומרת על הנפח שלה בגלל הלחץ המצטבר בחופה שלה, כאשר אוויר זורם עליה. ה"טייס" של מצנח רחיפה, מחובר אליו באמצעות טבעות D, מיתרים רבים ורצועות אל החופה. צורת המיתרים של החופה הם אלה שיקבעו את אופי הטיסה. כאשר יש רוח המתנגשת עם צוק או גבעה, זרם האוויר הוא כלפי מעלה ואז אפשר לבצע דאיית רכס זו מאפשרת שהייה ארוכה ברחיפה, כמובן אם הרוח מתמידה בעוצמה ויציבה בכיוון שלה.

מה זה גושי אוויר?

דאייה מסוג זה נעשית עם מצנחי רחיפה לאורך רכס חוף הים התיכון כמו למשל במקומות כמו: געש, נתניה ועוד. במקומות שבהן אין זרם אוויר רכסי כזה, ניתן לנצל לצורך דאייה "גושי אוויר" הנוצרים בשל הפרשי טמפרטורות בין כל מיני אזורים באטמוספירה. שני גורמים יוצרים גושי אוויר כאלה. הראשון חוסר היכולת של האוויר להוליך חום, והנתון שאוויר קר פחות קל מאוויר חם. ניצול זרמי האוויר העולים מעלה "הטרמיקות" תופסים גובה וכאשר דואים, פשוט מאטים את התנועה למטה. מקורות עילוי של אויר חם, מנוצלים היטב כדי להמשיך ולדאות.

סגנונות טיסה שונים במצנחי רחיפה

יש כל מיני סגנונות טיסה ומה שקובע אותן הן זרמי הרוח, כיוונן ואם יש או אין תרמיקות. אם הן קיימות ניתן לטוס מאחת לשנייה ולעבור יחסית מרחקים גדולים. יש לזה אפילו שם "טיסת מרחק". השיא העולמי של מצנח רחיפה ללא מנוע עומד היום על 513 ק"מ. את השיא הזה השיגו קבוצת טייסים מברזיל והיא ארכה 11 שעות. השיא הישראלי של דאייה עומד על 131.9 ק"מ וזה בהמראה רגלית. טיסה זו נעשתה מהר התבור לים המלח בשנת 2013 ע"י בחור בשם נועם פרידמן.

איך לשלוט במצנח הרחיפה שלי?

יש כל מיני רחפנים (משתמשי מצנחי רחיפה) שמתעניינים ומתמחים בכל מיני סוגי טיסות. יש המבקשים להשיג שליטה במצנח באמצעות תרגולים, אם כי יש לכך מחיר של איבוד גובה. רחיפה כזו נקראת רחיפה אווירובאטית ויש לה גם סיכון רב. אבל בדרך כלל מי שרוצה לעשות כיף ולהרגיש קצת כמו ציפור, יכול בהחלט להירתם למנצח רחיפה, להגיע לצוק הכי נכון ולהתחיל לעוף…

אולי יעניין אותך גם: טיול טרקטורנים

מצנח רחיפה – החוויה האתגרית

שתפו את התוכן הזה עם חברים

ניתן לעבור לאטרקציה המבוקשת בכניסה לאחת הקטגוריות למטה

אטרקציות באוויר

אטרקציות בים

אטרקציות ביבשה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מוקד הזמנות ארצי

הכי משתלם

הקופונים שלנו

יותר אטרקציות, יותר אקסטרים, בפחות כסף!